Error, titwebx

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a finalitats analítiques i tècniques, tractant dades necessàries per a l'elaboració de perfils basats en els teus hàbits de navegació. Pots obtenir més informació i configurar les teves preferències des de 'Configuració de cookies'.
Configuració de cookies
Consell del mes Sabadell
Consell del mes Sabadell

SALUT - CONSELL DEL MES

Consell del mes

TORNADA A LA RUTINA


07 | 10 | 2020

El setembre sol ser sinònim del final de les vacances, la tornada al col·legi, la rutina, el treball, els entrenaments, les competicions… Enguany a més li sumem un extra, la situació excepcional que hem sofert a causa de la Covid-19, on molts han hagut d'emmotllar-se a una nova forma d'estudi, treball, exercici…, sobretot els més petits de casa.

 

Alguns amb aquesta situació, hem reduït dràsticament la seva activitat física, uns altres en canvi han fet més visites a la cuina, ja sigui per estrès o per avorriment. Hem sofert molts canvis i ens hem hagut d'adaptar, la qual cosa no ha estat fàcil. Si també li sumem que quan hem tingut una mica més de llibertat, ha arribat l'estiu, la calor, els gelats, les petites reunions amb la família i els amics, algun viatge… tots aquests moments que tenim més associats al relax, potser ha provocat que ens oblidem una mica dels hàbits saludables que sempre hem tingut.

 

Per una banda, per tal de poder aconseguir el nostre objectiu, hem de fer-ho de manera correcta, sense dietes miracle, suplements aprimadors, batuts detox o que ens indiquin uns resultats ràpids. No ens enganyem, són accions merament transitòries i poden arribar a afectar negativament en la salut.

 

D'altra banda, l'alimentació també ha d'estar ben establerta i si veiem que ens és difícil organitzar-nos o equilibrar els nostres menjars, acudiu a un dietista nutricionista que us doni les eines per a millorar i gestionar l'alimentació. Però podem començar amb unes petites guies:

 

La fruita i la verdura ha de ser present tots els dies

 

Ja sigui crua, cuita, en crema, saltejada o al vapor. Això sí, prioritzem les de temporada i proximitat (que sempre estaran més bones i tindran major sabor).

 

No tinc temps per a anar al mercat o se m'espatlla! Són algunes de les excuses que a vegades he escoltat en consulta, no passa res, existeixen grans alternatives com les verdures i les fruites congelades que ens poden salvar de més d'una dificultat i normalment han estat recollides al punt òptim de maduració, no li tinguem por.

 

Que tant el menjar com el sopar tinguin una bona ració de colors per a alegrar els nostres plats, provem noves maneres de preparar una mateixa verdura, ens podem sorprendre.

 

Els hidrats de carboni complexos no estan prohibits

 

És més han de ser presents en la nostra alimentació, són l'energia del cos i sense ella no funcionem de manera correcta, no diguem si fem esport.

 

Pasta, arròs, cigrons, pa, quinua, patata, búrgul, mill, moniato, llenties… Tenim molts tipus d'hidrats de carboni complexos provinents de diferents fonts de cereals, pseudo-cereals, tubercles o llegums. En el nostre dia a dia prioritzarem les versions completes o integrals per la seva gran aportació de fibra, regulen els nivells de glucèmia i incrementen la sensació de sacietat; en altres moments ens decantarem per una versió més refinada (p.e. previ a una carrera) per a tenir energia ràpida de fàcil digestibilitat.

 

Les proteïnes per a protegir al múscul

 

Tant si volem disminuir el nostre percentatge gras com si volem incrementar la nostra musculatura, és molt important que afegim proteïna de qualitat a l'alimentació ben repartida al llarg del dia. Ja sigui provinent dels animals (carn, peix, ous, lactis) o de fonts vegetals (llegums i derivats).

 

Digues si als greixos saludables

 

Molts li tenen declarada la guerra als greixos i s'obliden de la importància que tenen en una bona alimentació. Ull, no dic que ens atipem a elles, sinó que han de ser presents amb moderació sobretot aquelles fonts de greix saludable: oli d'oliva, llavors (triturades o rehidratades), fruita seca (naturals o torrats), alvocat serien alguns exemples.

 

No oblidis d'hidratar-te!

 

Amb la màscara, ens estem oblidant d'hidratar-nos bé ja que la respiració no és la mateixa i la sequedat incrementa (encara més si estem parlant constantment en el nostre treball). Però hidratar-nos no és només beure aigua, també podem millorar la nostra hidratació amb el consum d'infusions, brous o amb les fruites i les verdures de la nostra alimentació.

 

El canvi d'hàbits és un procés llarg, no podem pretendre en uns dies canviar allò que portem mesos o anys fent, però el primer pas és intentar canviar i gaudir d'això. Si necessites una guia o ajuda per a fer aquests canvis alimentaris o tens un objectiu que no saps com abordar, no dubtis a acudir al servei de nutrició i dietètica de l'Espai Salut del Cercle Sabadellès 1856.

 


Gemma Pascual Segui

Dietista Nutricionista

Col·legiada CAT001250


+
<< Tornar




Patrocinadors Oficials



Segueix-nos
facebookyoutubelinkedininstagraminstagramFlickR
Compartir

Amb el suport de l’Ajuntament de Sabadell


Crta. Bellaterra km 5,10 · 08205 Sabadell
Barcelona · Apartat de Correus 3244
T. 93 721 51 54 · cercle1856@cerclesabadelles.cat
Nota Legal · Mapa web · Política de cookies . Política de xarxes socials . Web Anunzia
rfet.es fctennis.cat fcpadel.cat padelfederacion.es enjoc.com fcf.cat