Error, titwebx

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a finalitats analítiques i tècniques, tractant dades necessàries per a l'elaboració de perfils basats en els teus hàbits de navegació. Pots obtenir més informació i configurar les teves preferències des de 'Configuració de cookies'.
Configuració de cookies
Consell del mes Sabadell
Consell del mes Sabadell

SALUT - CONSELL DEL MES

Consell del mes

DIA MUNDIAL DE LA SON


16 | 03 | 2018

El tercer divendres de cada mes de març es celebra el Dia Internacional del Son, un esdeveniment que neix per conscienciar la societat de la gran importància de dormir bé. Des de l’organització "World Sleep Society", ens expliquen que un descans de qualitat és essencial pel dia a dia juntament amb una dieta saludable i exercici regular. D’aquesta manera podem prevenir els problemes que comporta la manca de son, a més de millorar la nostra productivitat i memòria.

 

Més de 70 països participen cada any en el Dia Mundial del Son per promoure la seva pràctica i així combatre els desordres i trastorns de son. En el Cercle ens preocupa el benestar dels nostres socis, per això volem aprofitar aquesta data per solidaritzar-nos i aportar el nostre granet de sorra recomanant alguns consells per a dormir bé.

 

 

CONSELLS PER A DORMIR BÉ

 

 

1.- No forcis el son

 

Si no aconsegueixes dormir o si et despertes i no tornes a agafar el son, no ho forcis. Obligar-nos a dormir només aconsegueix caure en estat d’ansietat, que és el que menys necessitem. El millor és fer alguna cosa relaxant com ara llegir, però mai mirar la televisió o navegar per internet. Tampoc es recomana fer feina i anar a dormir ja que activem el cervell i aquest li costa més reduir la seva activitat neuronal.

 

2.- Disminueix el temps davant les pantalles

 

La llum emesa de les pantalles suprimeix la producció de melatonina, una hormona que li diu al nostre cervell que ha arribat la nit. Si deixem de produir melatonina, el nostre sistema pensa que encara és de dia i resta actiu per a les activitats diàries. Fer un ús excessiu dels dispositius mòbils o dels ordinadors pot provocar insomni, i s’aconsella que s’apaguin una o dues hores abans d’anar al llit.

 

3.- Mantén una rutina horària

 

Anar a dormir i aixecar-se a la mateixa hora facilita formar patrons de conducta, que contribueixen a millorar la qualitat del son. El més complicat és fer-ho els caps de setmana, però és important que intentem no alterar el cicle de son, ja que evitarem un desequilibri que ens podria afectar durant la setmana.

 

4.- Fes un sopar lleuger

 

Els sopars copiosos afavoreixen la pesadesa i també dificulten la son. Els experts recomanen sopar almenys 90 minuts abans d’anar a dormir, i aconsellen sopar aliments fàcils de digerir, com verdura i fruita.

 

5.- Fes exercici

 

Mantenir-se actiu fent exercici moderat, afavoreix el nostre descans ajudant-nos a alliberar tensions. Però és important no fer-ho almenys tres hores abans d’anar a dormir, ja que a curt termini te un efecte estimulant que perjudica el son.

 

6.- Treballa el son amb la teva parella

 

Tractar les diferències en els patrons del son requereix compromís i consideració. Si un prefereix el fred i l’altre calor, s’hauria de considerar portar un pijama més afí a les teves necessitats. Si un va a dormir tard i l’altre és matinador, s’hauria de negociar com compartir l’habitació sense evitar la ruptura dels patrons de son. Les habitacions separades poden resoldre diferències extremes, però parlar de manera constructiva permet trobar la solució que més convingui.

 

7.- Dorm despullat/da

 

Molts experts recomanen aquesta pràctica, ja que té molts beneficis per a la nostra salut. Dormir desvestit ajuda a cremar la grassa corporal, regula la temperatura corporal, disminueix l’estrès, millora la circulació i fins i tot redueix el risc de diabetis.


+
<< Tornar




Patrocinadors Oficials



Segueix-nos
facebookyoutubelinkedininstagraminstagramFlickR
Compartir

Amb el suport de l’Ajuntament de Sabadell


Crta. Bellaterra km 5,10 · 08205 Sabadell
Barcelona · Apartat de Correus 3244
T. 93 721 51 54 · cercle1856@cerclesabadelles.cat
Nota Legal · Mapa web · Política de cookies . Política de xarxes socials . Web Anunzia
rfet.es fctennis.cat fcpadel.cat padelfederacion.es enjoc.com fcf.cat