LA MARATÓ DE TV3

20 | 12 | 2020    -    20 | 12 | 2020

Catalunya, com la resta del món, està vivint un dels moments més difícils i incerts dels darrers temps, provocat per la pandèmia del coronavirus SARS-coV2, amb greus conseqüències per a la salut dels ciutadans. En aquesta situació d'excepcionalitat sanitària, i davant de la necessitat d'avançar en la recerca de la Covid-19, el Patronat de la Fundació ha decidit, de forma excepcional, canviar el tema previst per a La Marató d'enguany per dedicar-la a la Covid-19 i traslladar l'edició de les malalties mentals a l'any 2021.

Des del Cercle, volem sumar-nos un any més a la Marató de TV3 que enguany estarà dedicada al tractament i conscienciació contra la Covid-19. Tota la recaptació aconseguida en les diferents activitats relacionades anirà íntegrament a La Marató.

Activitats per a recaptar fons

SOBRE LA MARATÓ D'AQUEST ANY

Des de l'inici de l'epidèmia a Catalunya, els mitjans de comunicació de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals han treballat intensament per donar resposta a les necessitats de la ciutadania, amb informació, divulgació i sensibilització social sobre tots els aspectes de la crisi pel coronavirus. Ara, juntament amb la Fundació La Marató de TV3, des de la mateixa exigència i responsabilitat de servei públic, la Corporació ha posat aquesta acció solidària col·lectiva al servei de les que són màximes necessitats socials i de la salut a dia d'avui.

D'aquesta manera, TV3, Catalunya Ràdio i la Fundació La Marató han centrat els esforços per sensibilitzar i divulgar sobre la Covid-19 i s'apel·larà a la solidaritat dels ciutadans per sumar recursos que permetin avançar en la recerca que millori la qualitat i l'esperança de vida de les persones afectades per aquesta malaltia de gran abast.

L'adopció d'aquesta mesura per part del Patronat comporta traslladar a l'edició de l'any 2021 la celebració de La Marató dedicada a la salut mental, que havia estat anunciada al mes de febrer. Aquesta decisió té l'objectiu de preservar íntegrament els recursos i les accions per a la sensibilització social, la divulgació i la recerca necessaris per a La Marató dedicada a millorar la vida de les persones que pateixen trastorns mentals. L'edició dedicada a aquestes patologies coincidirà, l'any 2021, amb la 30a edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, un element més que contribuirà a fer-ne una edició excepcional.

LA MARATÓ DES DEL SEU INICI

Des del 1992, La Marató ha recaptat prop de 202 milions d'euros i ha finançat 872 projectes de recerca, que han dut a terme 1.369 equips, amb la implicació de 8.000 investigadors. Gràcies a la solidaritat ciutadana, el projecte s'ha convertit en una de les principals fonts impulsores de la recerca biomèdica a Catalunya i en una potent plataforma de sensibilització i divulgació social de les malalties tractades.

Link: https://www.ccma.cat/tv3/marato/