FITNESS - ACTUALITAT

Últimes notícies i articles d'interès

L´ALBERT DAUSÀ PARTICIPA A LA MARATÓ DE VALÈNCIA


22 | 11 | 2017

Crònica escrita per l'Albert Dausà

 

Les millors condicions per una marató: 12ºC i entre 1 i 2km/hora de vent. Aquest fet és inèdit a València ja que no es produia des de feia 6 anys. L'esdeveniment feia presagiar, com a mínim, una marató amb sorpreses, com va ser el rècord de temps en marató en territori espanyol amb un temps de 2h05'.

 

He estat fent una preparació de 28 setmanes combinant sessions de running aeròbiques i sèries, juntament amb sessions de força, core, propiocepció i estiraments al Cercle amb l'Estefania per arribar al dia D, hora H en plenes condicions i sobretot, poder disfrutar de 42 km complint l'objectiu marcat de fer un "Sub2h40".

 

L'estratègia va ser partir la cursa en 4 trams de 10 km aprofitant les condicions que em donava el bon temps i l’estat de forma que portava, tot i que patia problemes de piramidal, no el vaig notar gaire. Aquesta estratègia consistia a anar de menys a més i sempre tenint en ment, que el màxim temps mig era un 3'47" per cada quilòmetre.

 

Normalment, en rellotge sempre hem d’anar 2-3 segons per sota perquè fem més quilòmetres, per tant, el meu objectiu era marcar un 3'45"-3'44"/1000 de rellotge. El primer 10k el vaig fer a 3'48" per quilòmetre, reservant 2 segons que al final van ser crucials. Sabia que podia anar molt més ràpid, però no podia apretar, i aquella energia, em donaria el punt que necessitaria a final de cursa.

 

El segon 10k vaig incrementar un punt que va ser 1-2seg fins a col·locar-me a 3'46" per quilòmetre, el tercer a 3'44" per quilòmetre, i l’ultim fins a meta vaig donar-ho tot mantenint el 3'45" per quilòmetre fins que els últims 2 km vaig baixar el rendiment, però tan poc que em va permetre mantenir parcials i poder mantenir el ritme mig de 3'47" per quilòmetre que necessitava.

 

Després de 9 maratons, ja siguin en IronMan o només maratons, potser és la que he patit menys, i el motiu és la preparació, i el reforç de la part física a una base aeròbica que vaig estar fent durant 8 setmanes. Segons els experts, a la marató acostumes a patir el que anomenem “pàjares” o baixades de rendiment molt importants, però en aquesta ocasió, se’m van convertir només en dubtes, i això em motivava en mantenir ritmes constants.

 

La teoria sempre diu, que hem d'anar de menys a més i clavar la primera i la segona mitja, si més no, la primera sempre una mica més lenta per reservar-te per la segona, i així va ser, però ho va ser, perquè es va entrenar.

 

Finalment, entro a meta amb un temps de 2h39'43" i un cúmul d'experiències viscudes durant 6 mesos d'entrenaments, gairebé 2.000 km correguts, sessions de força i fisioteràpia, i moltes hores compartint amb amics, perque d’això va la marató.


+
+
+
+
+
+
<< Tornar




Patrocinadors Oficials




Segueix-nos
Compartir

Crta. Bellaterra km 5,10 · 08205 Sabadell
Barcelona · Apartat de Correus 3244
T. 93 721 51 54 · cercle1856@cerclesabadelles.cat
Nota Legal · Mapa web · Política de cookies . Web Anunzia