SALUT - CONSELL DEL MES

Consell del mes

5 consells per cuidar-se pel Dia Mundial de la Salut


07 | 04 | 2017

Aquest divendres 7 d'abril es celebra el Dia Mundial de la Salut. Per aquest motiu, us presentem 5 consells bàsics* per a la hidratació ara que s'acosta l'estiu i la calor.

 

1.- Beure aigua abans d'una activitat física

Quan el cos es troba en balanç hídric, no en dèficit. Això vol dir que no hem d'esperar a tenir set. Per tant, cal ingerir de 5 a 7 ml d'aigua per quilogram de pes de la persona. Per un esportista de 70 kg suposa de 300 a 345 ml, algunes hores abans de l'activitat.

 

2.- Mantenir el balanç electrolític

Després de l'exercici l'aigua és la beguda ideal. Les begudes isotòniques no són tan recomanades perquè contenen sucres.

 

3.- Esmorzar 2-3 hores abans de l'activitat

Per exemple: porridge amb flocs de civada o fajol, fruits secs o llavors de sèsam amb beguda d'arròs i melassa (per endolcir una mica, si es vol) i una hora abans de la competició: una barreta de cereals (80-90 gr HC).

 

4.- Dinar 3 hores abans d'una competició

Per exemple: un crep de fajol amb verdures i una mica de pollastre. Una hora abans (depenent de l'activitat física) quelcom d'absorció ràpida, barreta o bé fruita.

 

5.- Fer esport sense esmorzar?

si sortim a córrer un temps inferior a una hora, no és necessari esmorzar. És més, fins i tot té beneficis per l'organisme, Ara bé, si hem de fer esport més d'una hora seguiríem les indicaciones comentades.

 

 

Si et vols informar sobre consells i opinions d'experts sobre la hidratació, no et perdis l'article del proper número de la revista del Cercle per aquesta primavera-estiu.

 

*Consells de la nutricionista del Club, Mònica Rodríguez


+
<< Tornar




Patrocinadors Oficials




Segueix-nos
Compartir

Crta. Bellaterra km 5,10 · 08205 Sabadell
Barcelona · Apartat de Correus 3244
T. 93 721 51 54 · cercle1856@cerclesabadelles.cat
Nota Legal · Mapa web · Política de cookies . Web Anunzia